پباده سازی سایت واکنشگرا

مقالات طراحی سایت

پباده سازی سایت واکنشگرا

۵۱ بازديد

در‌صورتی‌که شما هم مدیریت یک سایت میباشید یا این که در مسئله بهینه سازی عمل می‌کنید، به طبع میدانید که گوگل، به صورت تروتمیز الگوریتم های کاوش و درجه بندی خویش را آپدیت رسانی می نماید. تعداد به روزرسانی های گوگل در زمان سال، طراحی سایت فروشگاهی در مشهد  بسیار زیاد میباشد و گهگاه به چند دفعه در روز نیز میرسد!

تنی چند از این به روزرسانی ها، تغییر تحول محسوسی در مرتبه بندی وب سایت ها ساخت‌و‌ساز نمیکنند، ولی مبتنی بر تجربه بخش اعظمی از مدیران تارنما ها، بعضی از آپ تو دیت رسانی ها نیز، درجه بندی تارنما ها را در گیر افت شدید نموده است.

ممکن میباشد اینترنت سایتی با جایگاه پایین قریه، بعداز یک به روزرسانی هسته ای، ناگهان به برگه دوم یا این که سوم تنزل نماید.

براین اساس برای حضور در سکو های برتر و برد بیشتر وبسایت، ما یحتاج میباشد از قواعد seo و seo با خبر بوده و دور اندیشی خویش را نسبت به الگوریتم های جایگاه بندی گوگل، ارتقا دهید. درین نوشته‌ی علمی به معرفی یک سری راهکار برای بهبود مرتبه گوگل میپردازیم.

پباده سازی واکنشگرا
در پیشین های خیر چندان به دور، پباده سازی ورژن موبایلی وبسایت ها، اقدامی گران قیمت و غیر ضروری به شمار می‌رفت. ولی گوگل از سال 2015 ورژن گوشی تارنما ها را تحت عنوان معیاری بسیار اساسی در مرتبه بندی وب سایت ها در حیث گرفت.

گوگل در سال 2018 از این هم بالاتر رفته و الگوریتم Mobile First Indexing را فعال‌سازی نمود. از آن بازه تا کنون، ربات های خزنده گوگل، قبل از هر چیزی ورژن موبایلی تارنما ها را برای سکو دهی، محاسبه میکنند.

بدین ترتیب توضیحات، ما یحتاج میباشد برای پباده سازی ورژن گوشی وبسایت خویش، مجال و اعتنا کافی صرف فرمایید؛ به دلیل آنکه رضایت یوزرها تلفن همراه، برای گوگل، اهمیت ویژه ای داراست.

شایسته ترین طرز برای ساخت‌و‌ساز خصوصیت Mobile Friendly، طراحی وب سایت به نحوه ریسپانسیو میباشد. با این طریق نیازی به پباده سازی دو ورژن مستقل نخواهید داشت و محتوای وبسایت شما، برای یوزرها گوشی و دسکتاپ، فارغ از افت کیفیت قابل مشاهده خواهد بود.



سئو سرعت تارنما
هرچه بیشتر می گذرد، گوگل به رضایت یوزرها، اهمیت بیشتری میدهد. سرعت بار گذاری شدن تارنما و محتوای آن یکی‌از مهم‌ترین معیارها، برای تولید تجربه کاربری مناسب و رضایت بازدید کنندگان میباشد.

فشرده سازی کدها، سئو و کاهش وسعت تصاویر و عنصرها گرافیکی قالب، کشینگ محتوا، و سئو query string ها به عنوان مثال راهکارهای ارتقاء سرعت وبسایت میباشند. تکنیک های بهبود سرعت وب سایت، پیچیدگی های خاص خویش را دارا هستند و بهتر میباشد به دست اشخاص کارشناس انجام شوند.

ساخت محتوای مخاطب پسند
ساخت و ساز محتوای کیفیت بالا، یک کدام از دیگر از راهکارهای جلب رضایت یوزرها و در فیض ارتقاء مرتبه وبسایت میباشد.



پاسخگویی به سوالهای مخاطب
محتوای با کیفیت، محتوایی میباشد که به شایسته ترین صورت، به سؤالات و نیازهای بازدیدکننده جواب دهد.

به‌این نمونه اعتنا فرمائید: شخصی با جستجوی عبارت : بها لپ تاپ X، وارد یکی‌از صفحه ها تارنما شما می‌شود.

طبیعتا غرض این مخاطب، اطلاع از بها کالای گزینه نظرش میباشد. در‌این‌حالت‌، محتوای مطلوب و کاربرپسند، محتوایی میباشد که داده ها مایحتاج درباره‌ی بها لپ تاپ متبوع را در دست استفاده کننده قرار دهد.

در مجموع چنانچه بازدیدکننده داده ها گزینه نیازش را در ورقه ای که گشوده نموده است، پیدا نکند، با گاز آن را رخنه‌ می نماید. این برای وبسایت، امتیاز منفی پیرو خواهد داشت و موجب کاهش سکو آن شود.

این مقاله هم شاید برایتان کاربردی باشد: یادگرفتن طراحی وب سایت با المنتور - نصیب دوم


اصالت و کیفیت
درج محتوای اسکن گردیده و غیر اصیل در تارنما، یک کدام از پیش پا افتاده ترین، مواقعی میباشد که گوگل تخت گاز آن را تشخیص داده و به جهت این عمل، تارنما را جریمه (پنالتی) می نماید.

نگارش درست و سرازیر، رعایت وسعت مطلوب برای مقاله، تهیه و تنظیم جمله ها و پاراگراف های کوتاه، جذابیت متن، خلاقیت و رعایت اصالت در مجموع بخش های متن، مثلا خصوصیت های یک محتوای با کیفیت می باشند.

استعمال از مدیا
یک محتوای متنی، هرچه قدر هم که جالب و کیفیت عالی باشد، فارغ از وجود عناصری همانند تصاویر و کلیپ ها، خسته کننده به حیث می‌رسد.

هیچ وقت از درج تصاویر دارای ارتباط، با کیفیت و نادر وسعت، غفلت نکنید. تصاویر، محتوای شما‌را زینت بخشیده و خستگی را از خواننده به دور می نمایند.

بک پیوند ها
زمانی که از وبسایت دیگری به وبسایت شما، لینک و پیوند داده خواهد شد، شما یک بک پیوند اخذ نموده اید.

اخذ بک پیوند های دارای اعتبار، برای گوگل، بها بسیار متعددی دارا‌هستند و میتواند سکو تارنما را ارتقاء دهد.

نکته قابل توجه در بک پیوند سازی، محافظت کیفیت و اعتبار پیوند های دریافتی میباشد. لینک و پیوند های خریدنی و غیرطبیعی، در صورتیکه منجر جریمه و کاهش درجه سایت نشوند، تأثیر مثبتی نیز نخواهند داشت.



حضور در شبکه های عمومی
یکی‌از نحوه های سئو آف پیج یا این که Off-page حضور در شبکه‌های‌مردمی و تعامل با یوزرها این کانال هاست.

کار در شبکه‌های‌اجتماعی اقبال اخذ بک پیوند را بسیار بالا می‌برد و برای ارتقاء درجه وبسایت، بسیار موثر میباشد.

علاوه بر این، زمانی که کسب و فعالیت و وبسایت خویش را در شبکه‌های‌اجتماعی معرفی می‌کنید، بازدید کنندگان بیشتری را به سمت وبسایت می کشانید .

رفع اشکالات سایت
برطرف کردن اشتباهات تارنما، یکی از دیگر از مهم‌ترین راهکارهای seo و بهبود جایگاه گوگل میباشد. برای این عمل موردنیاز میباشد در پباده سازی قالب، پباده سازی صفحه ها، موضوعات و دسته بندی ها بازنگری نمائید.

آیا صفحاتی با خطای 404 در وبسایت شما وجود دارااست؟

آیا صفحه های تکراری در سایت شما وجود داراست؟

آیا فهرست های وبسایت شما به صحت فعالیت می نمایند؟

آیا سایت با سرعت قابل قبولی لود می گردد؟

درصورتی که در هر یک از موردها، انواع یا این که خطایی وجود دارااست، آن را برطرف نمایید. جاری و عاری از انواع بودن سایت، در کنار پباده سازی ماهر و تجربه کاربری مناسب، از مهمترین خصوصیت های یک وبسایت مخاطب پسند میباشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.