زبان برنامه نویسی پایتون:

مقالات طراحی سایت

زبان برنامه نویسی پایتون:

۶۸ بازديد
طراحی سایت فروشگاهی در مشهد  
پایتون یک لهجه همگی منظوره و بسیار دوستداشتنی میباشد! در‌حالتی که صرفا به شغل فکر‌میکنید، فریمورک‌های پایتون شایسته ترین تعیین برای شما می‌باشند. پایتون سینتکس بسیار بی آلایش‌ای دارااست.حتما، پایتون یکی شایسته ترین و محبوبترین لهجه‌هایی میباشد که می توانید خاطر بگیرید. واحد سنجش رویش پایتون در سال ۲۰۱۶ برابر با ۵۴% بود. این گویش در منزلت بندی انجمن TIOBE در جایگاه پنجم جای‌دارد.

گویش برنامه نویسی پایتون

گویش برنامه نویسی روبی:
پباده سازی و توسعه و گسترش لهجه رابی به میانه ده سال ۱۹۹۰ بازمی گردد. ناشر این گویش شخصی به اسم یوکیهیرو ماتز ماتسوموتو (Yukihiro Matz Matsumoto) بود. ورژن‌های زیادی از این گویش طی سالیان پشت سرهم توسعه و گسترش یافت و ورژن استوار آن در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. از دوست داستنی‌ترین کادر ورک‌هایی که در چندسال اخیر برپایه این لهجه پیشرفته می اقتدار Ruby on rails را اسم پیروزی که با شعار “کشف بن بست شکنانه برای کاهش مانع ها ورود به برنامه‌نویسی” آوازه دارااست. الگوی پباده سازی برنامه‌های این قاب‌ورک برپایه MVC میباشد.

گویش برنامه نویسی روبی

لهجه برنامه نویسی پرل:
خیلی ها معتقدند که گویش Perl ، ورژن نو گویش COBOL میباشد . Perl همینطور مانند یک نوار مسیر عبوری برای وب به لحاظ می رسد و بیش تر برای هماهنگ سازی مقر های اطلاعاتی با دیگر سیستم ها به عمل می رود . بدون شک تا‌زمانیکه لهجه های اسکریپتی و پویا مثل Perl ، PHP ، Python و Ruby درخواست کننده دارا‌هستند ، گویش های اصلی مثل Java ، در پشت رمز اینها می‌مانند و عامل آن پرورش روز افزون محبوبیت این گویش ها بین اشخاصی میباشد که توان های بالقوه و اقتدار کاربردی اینگونه اپلیکیشن ها را شعور کرده که منجر میگردد نیاز به برنامه نویس ها این گویش ها در جامعه پرورش نمایند .

گویش برنامه نویسی پرل

گویش برنامه نویسی جاوا:
در بالا می بایست دقت داشت که لهجه جاوا و جاوا اسکریپت دو لهجه به طور کامل منقطع ازهم میباشند. جاوا یکی‌از دوست داستنی‌ترین لهجه‌ها تا سال ۲۰۱۲ بود. این لهجه بوسیله جیمز گاسلینگ (James Gosling) و زیر مدرک لیسانس کمپانی سان در سال ۱۹۹۵ خلق و خوی شد. جاوا امکان پیاده سازی بر روی تمام پلتفرم‌های استاندارد را داراست.

تکنولوژی‌های جاوا را می شود به سه تیم تقسیم کرد :

جاوا برای تلفن همراه‌ نرم افزار‌ها (J2ME): این تکنولوژی بیش تر با اسم J2ME یا این که Java 2 Mobility Editionشناخته شده‌است و اضافه برای رویا رویی با محدودیت‌های ایجاد برنامه‌های کاربردی در دستگاه‌های کوچک گزینه به کار گیری قرارمی‌گیرد و همینطور دارنده کتابخانه‌های اکثری برای توسعه و گسترش نرم افزار میباشد، مانند نرم افزار‌های گوشی.
نگارش استاندارد جاوا (J2SE): عنوانی که برای این تکنولوژی ترویج یافته J2SE میباشد و مخفف عبارت Java 2 platform standard edition هست. به یاری این تکنولوژی می‌قدرت طیف وسیعی از برنامه های کاربردی (اعم از بازی‌های گرافیکی تا نرم افزار‌های مربوط به مقر‌های داده) را ایجاد کرد. همینطور در کتابخانه‌های آن تمامی‌API ها و کلاس‌های مایحتاج موجود است.
نگارش سازمانی جاوا (JEE): اسم این پلتفرم جاوا Java enterprise edition میباشد. این تکنولوژی در گسترش برنامه‌های بسیار وسیع و سازمانی گزینه استعمال قرار‌می گیرد، برنامه نویس ها این ورژن از جاوا قادرخواهند بود برنامه‌های عظیمی برای کانال‌ها و حتی سرورها ساخت نمایند.

مبانی برنامه نویسی شی گرا (OOP) در پایتون

برای یادگیری مبحث مهم برنامه نویسی شی گرا در پایتون، مفاهیم زیر را هم در قسمت تئوری و هم پیاده سازی بررسی خواهیم کر:.

1- کلاس (Class)

2- شی (Object)

3- وراثت (Inheritance)

4- صفت (Attribute)

5- متد (Method)

در ادامه آموزش برای برنامه نویسی شی گرا به اختصار از OOP استفاده می کنیم. بریم یادگیری OOP در پایتون را شروع کنیم!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.