مهاجرت یک سایت به داخل یا خارج از WordPress Multisite با استفاده از افزونه­‌ها

۶۹ بازديد

در حالتی که در اکنون هجرت یک وب سایت واحد به WordPress Multisite می باشید، می­‌توانید این عمل را با یک پلاگین انجام دهید ولی این پلاگین، پلاگین WordPress Duplicator وجود ندارد، به جهت اینکه شما نمی‌­خواهید کل مقر داده و پرونده­‌ها منتقل شوند.
برای مسافرت وردپرس به یا این که از Multisite می­‌اقتدار از سه پلاگین به خواسته پایین استفاده نمود:

برای انتقال محتوای
برای انتقال پیکربندی ابزارک
برای جابجایی یوزرها
بسته به فعال سازی شما، شاید نیازی به استعمال از تمامی این موردها نباشد.

بیرون کردن پرونده‌­ها از یا این که به WordPress Multisite
قبلی از سفر هرگونه محتوا یا این که تنظیماتی بایستی پوشه­‌های تم و پلاگین را انتقال دهید. شما می­‌توانید این فعالیت را از دو نحوه پایین انجام دهید:

در صورتی آن­ها را از منبعی خریداری کرده‌­اید، در تارنما نو بار گذاری نمایید و یا این که همین تم و پلاگین­‌ها را در وبسایت نو از روش کاغذ تم یا این که پلاگین نصب فرمائید.
با استعمال از SFTP، فولدر­‌های پلاگین را از تارنما دیرین خویش بارگیری کرده و آن­ها را در وب سایت نو لود فرمائید.
هر دو نحوه کارساز خواهند بود، ولی در صورتی‌که پلاگین­‌ای به طور یگانه برای وب سایت شما ساخته شده است، بایستی آن را از وب سایت دیرین بارگیری کرده و در تارنما نو لود نمائید.
در حالتی‌که می­‌خواهید معنی و مفهوم و پلاگین­‌ها را در سایتی در یک کانال WordPress Multisite بار گذاری و نصب نمائید، می بایست آن­ها را برای کانال نصب نمایید و بعد آن­ها را برای وب سایت فردی خویش فعال فرمائید.

وارد کردن یوزرها به باطن و بیرون از Multisite
در حالتی که به سایتی که می‌­خواهید هجرت فرمائید، استفاده کننده دیگری غیر از خودتان موجود هست، می بایست یوزرها را از وبسایت کهن خویش به وبسایت نو خویش صادر فرمائید. در شرایطی که صرفا استفاده کننده تارنما می باشید، می‌­توانید در هنگام ساخت وب سایت تازه، خویش را تحت عنوان استفاده کننده ساخت نمائید. وارد کردن و پست کردن یوزرها به درون و بیرون از Multisite با این حقیقت پیچیده یاروهمدم میباشد که وردپرس یوزرها را برای هر وبسایت در Multisite ذخیره نمی­‌نماید. در قبال، کلیه آن­ها را در یک جدول خزانه اطلاعاتی برای کل کانال، به اسم wp_users ذخیره می‌­نماید.

انتقال ابزارک های وبسایت به یک وب سایت دیگر در وردپرس با Widget Importer & Exporter
در حالتی‌که یوزرها وبسایت را به سایتی دیگر در یک کانال وارد می­‌فرمایید­، صرفا بایستی آن نوع از کاربرانی را که در وب سایت شما تثبیت گردیده‌­اند را صادر نمایید، و خیر تمام آن­هایی را که برای وبسایت­‌های دیگر در کانال تثبیت گردیده‌­اند.
در صورتیکه وب سایت شما دارنده تعدادی مولف میباشد، این فعالیت را قبلی از وارد کردن محتوا می بایست انجام دهید تا بتوانید هنگام وارد کردن آن­ها به وب سایت نو، استفاده کننده درست را به محتوا خویش اختصاص دهید. با به کارگیری از پلاگین Import Export WordPress Users می­‌توانید در بین تارنما­‌ها هجرت فرمائید.

Import Export WordPress Users
نصب پلاگین‌ای برای ورود و خروج داده ها یوزرها
این عمل را با نصب و فعال‌­سازی پلاگین در هر دو وب سایت کهن و تازه استارت فرمایید. بعد در تارنما دیرین خویش به نصیب یوزرها و بعد از آن به User Import Export بروید.

import exportuser- داده ها یوزرها
وارد کردن یا این که بیرون کردن داده ها کاربری
در آغاز تب مرتبط با User/Customer Export را مانند عکس بالا تعیین نمایید. هر یک از نقش­‌های استفاده کننده را که می­‌خواهید صادر فرمایید را گزینش فرمائید، بعد از آن به ذیل بروید و بر روی دکمه Export Users بزنید. این پلاگین یک پرونده CSV را به شما می‌­دهد. این گزینه را در جایی ذخیره تا بتوانید مجدد آن را برای وارد کردن به وب سایت پیدا فرمائید.

فعلا در تارنما نو خویش به نصیب Users> User Import Export رفته و صفحه Import / Customer Import را تعیین فرمائید. پرونده CSV را که نو تولید کرده‌اید را لود نمائید و روی دکمه بار گذاری پرونده و افزودن استفاده کننده کلیک فرمائید. این پلاگین پرونده را لود کرده و یوزرها را به وب سایت تازه شما وارد مینماید.

new user- ورود یوزرها تازه به تارنما
ورود یوزرها تازه به تارنما
هنگام فعالیت در وردپرس کانال یا این که Multisite، شما وارد و بیرون کردن وردپرس را در تارنما انجام می‌­دهید، خیر در رئیس کانال.

بیرون کردن محتوا از یا این که به WordPress Multisite
برای استارت، نخست به Tools و بعد به Export بروید. کلیه محتواهایی را که می‌­خواهید انتقال دهید، گزینش نمایید و روی دکمه بارگیری پرونده برون‌بری کلیک فرمائید.

download export- انتقال وردپرس
بارگیری پرونده برون‌بری
فولدر بارگیری را در جایی ذخیره فرمائید که بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. پوشه در قالب XML خواهد بود.

در حال حاضر تارنما تازه را گشوده کرده و به نصیب ابزارها و به نصیب Import رفته و وارد وردپرس گردید. در صورتی‌که پیش از اینً پلاگین مایحتاج نصب گردیده باشد، روی آیتم هم‌اینک نصب کن، کلیک فرمایید. درصورتی که نصب نکردید، آن را بایستی نصب نمایید.

run importer- حالا نصب کن طراحی سایت فروشگاهی در مشهد 
حالا نصب کن
درین نصیب از شما منظور می‌­شود که پرونده­ایی را برای افزودن، لود فرمایید. بر روی Select File کلیک فرمائید و پرونده­ایی را که از وب سایت سابق بیرون کرده­‌اید پیدا فرمایید و روی دکمه Upload file and import کلیک فرمایید.

شما به نیکی پروسه هجرت وردپرس خویش را انجام داده‌­اید، صرفا آنچه فعلا مانده میباشد، انتقال پیکربندی ابزارک میباشد.

انتقال ابزارک‌­ها به یا این که از Multisite
مرحله انتها، انتقال ابزارک یا این که ویجت میباشد. لازم وجود ندارد این موردها را به طور دستی انجام دهید، شما می­‌توانید از پلاگین
Widget Importer & Exporter برای باطن‌ریزی یا این که برون‌بری در وردپرس به کار گیری فرمایید. با نصب و راه‌اندازی این پلاگین هم در وبسایت کهن و هم در وب سایت نو، فعالیت را استارت نمائید. مثل پروسه قبلی از روش ابزارها بدین نصیب بروید.

import export widget- باطن‌ریزی و برون بری ابزارک‌ها
باطن‌ریزی و برون بری ابزارک‌ها
بر روی دکمه برون‌­ریزی ابزارک‌­ها کلیک نمایید. این عمل پیکربندی ویجت را همپا با پرونده­‌ای در رایانه شما بارگیری می­‌نماید.
برای ایمپورت کردن به وبسایت تازه به ابزارها و بعد از آن به باطن و برون­‌ریزی ابزارک­‌ها بروید. این توشه روی دکمه choose file کلیک نمائید و
پرونده‌­ای را که از وبسایت کهن خویش بارگیری کرده‌­اید، upload نمائید. این پوشه پسوند Wie دارااست.

ویژگی های وردپرس

ویژگی های وردپرس

کاربردهای وردپرس

وبلاگ مهم‌ترین ویژگی همه‌ی بلاگ‌ها این است که مرتب در آن‌ها مطالب و مقالات جدید بارگذاری می‌شود. بنابراین وردپرس گزینه خوبی برای وبلاگ ها هستند.
فروشگاه اینترنتی شما می‌توانید با نصب یک افزونه وردپرس فروشگاهی، سایت وردپرسی خود را تبدیل به یک فروشگاه وردپرسی کنید.



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.