تفاوت UI و UX در چه میباشد؟

مقالات طراحی سایت

تفاوت UI و UX در چه میباشد؟

۹۷ بازديد

تفاوت UI و UX در چه میباشد؟

تفاوت UI و UX
همان طور که تا اینجای نوشته‌ی‌علمی توضیح داده شد، این دو اصطلاح دو مضمون‌ گوناگون از هم دارا‌هستند طراحی سایت فروشگاهی در مشهد ولی بخش اعظمی از مواقع بوسیله اشخاص گوناگون با هم غلط گرفته میشوند. در ساخت وب سایت یا این که اپلیکیشن UI در ظاهر وب سایت میپردازد. درحالی که UX هماهنگی پباده سازی با نیازهای مخاطب را تحلیل می‌نماید و موجب ارتقاء وفاداری یوزرها و بالابردن نرخ تبدیل میشود. این مطرح ترین تفاوت UI و UX میباشد.

برای مفتوح کردن بیشتر معنی به سراغ یک نمونه میرویم. مثلا ما قصد داریم قسمت غربال تولیدها را در اینترنت‌تارنما در اختیار بگذاریم تا یوزرها با غربال کردن، به صورت بی آلایش‌خیس کالا مشخصی را بیابند. به طبعً تا به هم اکنون حین خرید از اینترنت از این فیلترها استعمال کرده‌اید.


در غربال اینکه ظواهر هر فیلد، روش‌ی اکران مورد‌ها و… به چه شکل باشد به پباده سازی UI رابطه دارااست ولی اینکه چه مورد‌هایی درین غربال قرار داده خواهد شد تا استفاده کننده زودتر به جنس مدنظر خویش رسد، قسمت غربال مال در کجای برگه قرار بگیرد به UX رابطه داراست.

مراحل انجام پباده سازی UX چه می‌باشد؟


گوناگون ولی طلاق‌ناپذیر!
گرچه این دو مضمون‌ معنایی جداازهم دارا هستند البته در پباده سازی این دو تکمیل کننده هم می‌باشند و به امداد هر دو آیتم می‌قدرت پباده سازی قشنگ و کاربردی داشت. ممکن میباشد با اینترنت‌سایتی مواجه گردیده باشید که از نگاه ظواهر بسیار جالب به لحاظ رسد ولی موقع کارکردن با آن نظرتان به کلی درخصوص وبسایت تغییر و تحول نماید! برای مثال در صورتی‌که بخواهید یک نوشته ی علمی‌ی معلوم از آن وبسایت را بیابید اما دکمه‌ی کاوش را پیدا نمی کنید! آن وقت میباشد که بها UX پباده سازی اساسی به لحاظ میرسد.

نکته‌ی شایان توجه این میباشد UI و UX دو سپس طلاق ناپذیر پباده سازی می‌باشند. مقطع‌های متعددی پیش میاید برای داشتن تجربه‌ی کاربری بهتر بایستی رابط کاربری و ظواهر را تغییر و تحول اعطا کرد و هر تغییری در UI در تجربه‌ی کاربری تاثیر دارااست.

سود: با وجود تفاوت UI و UX در معنی البته این دو به طور کامل کننده کار می‌نمایند. صرفا با داشتن UX و UI مطلوب میتوانید حیث مخاطب را جذب کرده و هدف ها خویش را در تارنما به حقیقت برسانید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.