برنامه نویسی سمت سرور:

مقالات طراحی سایت

برنامه نویسی سمت سرور:

۵۰ بازديد

برنامه نویسی سمت سرور:
Asp.net:این کلمه و واژه مخفف active sever page یا این که صفحه های فعال پایین سرور میباشد که ورژن اول این گویش زیر کادر ورک دات نت در سال 2002 بوسیله شرکت مایکرو سافت برای ایجاد صفحه های پویا معرفی شد و اینک به یک کدام از پرقدرترین لهجه ها برای ساخت اپلیکشین های اینترنت مبدل شده‌است. نرم افزار های درج شده بااین لهجه در سرور های ویندوز  طراحی سایت فروشگاهی در مشهد قابل انجام میباشد و معمولا خزانه اطلاعاتی آن ها به عبارتی sql server دارای شهرت میباشد. پایانی نگارش asp.net ورژن چهارم این گویش میباشد که در آن اعتنا متعددی برروی معماری سه لایه یاmvc داشته میباشد.
Php:واژه و کلمه php برگرفته ازhypertext preprocessor هست که یک گویش منشا گشوده و قابل توسعه و گسترش میباشد و درسال 1994 به وسیله راموس لردوف کانادایی پدید آمد . برنامه های درج شده بااین اسکریپتی ذیل لینوکس اجرا میگردد ناگفته نماند که برنامه های مندرج بااین گویش امکان اجرا زیر ویندوز را هم دارا‌هستند اسم خزانه اطلاعاتی این لهجه mysql میباشد و پایانی نگارش این گویش ورژن پنجم آن میباشد که نسبت به ورژن های گذشته خویش اعتنا بیشتری روی معماری سه لایه داشته میباشد.
Ruby:پباده سازی و بسط لهجه رابی به میانه ده سال 1990 بازمی گردد. نشر دهنده این لهجه شخصی به اسم یوکیهیرو ماتز ماتسوموتو بود . ورژن های زیادی ازاین گویش طی سالیان پشت سر هم بسط یافت و ورژن استوار آن در سال 2006 منتشر شد از دوست داستنی ترین کادر ورک هایی که درچندسال اخیر برپایه این گویش پیشرفته می اقتدار ruby on rails را اسم موفقیت که باشعار کشف بن بست شکنانه برای کاهش مانع ها ورود به برنامه نویسی آوازه داراست . الگوی پباده سازی برنامه های این کادر وروک برپایه mvcاست.
Java: درابتدا می بایست اعتنا داشت که لهجه جاوا و جاوا اسکریپ دو گویش به طور کامل جداازهم ازهم می‌باشند جاوا یکی دوستداشتنی ترین لهجه ها تا سال 2012بود . این لهجه زیر مدرک کارشناسی کمپانی سان درسال 1995 رفتار شد جاوا امکان پیاده سازی برروی تمام پلتفرم های استاندارد را داراست.
تکنولوژی جاوا را می شود به سه تیم تقسیم کرد:
جاوا برای گوشی نرم افزار ها: این تکنولوژی اضافه بانام j2me یا این که java 2mobility شناخته شده‌است و اضافه برای رویارویی با محدودیت های تولید برنامه های کاربردی در دستگاه های کوچک گزینه به کارگیری قرار میگیرد و همینطور دارنده کتابخانه های اکثری برای گسترش نرم افزار میباشد مانند نرم افزار های تفلن یار.
نگارش استاندارد جاوا : عنوانی که برای این تکنولوژی ترویج یافته j2se میباشد و مخفف عبارت java2platform standard edition هست به یاری این تکنولوژی در توسعه و گسترش برنامه های بسیار پهناور و سازمانی گزینه استعمال قرار میگیرد برنامه نویس ها این ورژن از جاوا حاذق خواهند بود برنامه های عظیمی برای کانال ها و حتی سرور ها ساخت نمایند.

گویش متداول برنامه نویسی

دو گویش متداول برنامه نویسی وبسایت :
مقایسه و گزینش دو لهجه و تکنولوژی مختص یعنی PHP و ASP.NET دربین یوزرها توسعه و گسترش دهنده اپلیکیشن بسیار شایع میباشد و با طی شدن دوره نسبتاً هر مجموعه بیش تر براساس سیاست کمپانی هایی که در آن عمل می نمایند یک کدام از این تکنولوژی ها را تحت عنوان ابزار اصلی گسترش اپلیکیشن و سایتها تعیین نموده است.
لهجه PHP با انگیزه تایپ کردن اسکریپتهای اینترنت نوشته شد. در واقع انگیزه از پیچیدگیهای Perl و تایپ کردن CGI با زبانهایی مثل C بود. این گویش بندرت پیشرفت کرد و بخصوص Open Source بودن آن سبب ساز شد تسریع این تکان شد. در مرحله اولیه تعداد امرها و توابع این لهجه توسعه و گسترش پیدا کرد نیز براحتی شغل های نسبت پیچیده ای (مثل عمل با سوکتها یا این که تصاویر) با توابع این لهجه قابل اجراست.همینطور از نظر معماری این لهجه با پشتیبانی از شی گرایی پیشرفت مهم دیگری داشته میباشد. پی اچ پی مجموعاَ یکی لهجه های معمول برای تایپ کردن اسکریپت های اجرایی در اطراف یونیکس ، لینوکس (هرچند که در ویندوز نیز به خیر اجرا می‌شود) و عمل با اپلیکیشن مدیر خزانه داده ها MySQL میباشد. ASP.NET نیز نسل جدیدی از ASP کلاسیک در بستر دات نت میباشد و از این جهت پیشرفت بسیار متعددی نسبت به ASP کلاسیک شاهد هستیم.با ASP.NET و با وجود کتابخانه بی نیاز توابع و کلاسهای دات نت نسبتاً هر کاری در اینترنت قابلیت و امکان پذیر میباشد. در شرایطی‌که چه مایکروسافت در معماری دات نت انگیزه اجرا در پلاتفرمها و سیستم عاملهای متعدد را مد حیث داشته میباشد ولی دستکم تا به امروز میتوان دات نت را یک ابزار توسعه و گسترش در سیستم استدلال ویندوز دانست. اما پروژه هایی برای مشابه سازی و انتقال دات نت به اطراف لینوکس نیز موجود هست که مهم‌ترین آن‌ها پروژه Mono میباشد که پیشرفت قابل توجهی داشته میباشد.انتظار می رود در آینده نزدیک ASP.NET در هر سیستم دلیل و پلاتفرمی قابل انجام باشد.

برنامه نویسی asp.net


پی اچ پی با انگیزه اول آسانی برای به کارگیری و یادگیری درج شده میباشد و تا به امروز نیز انگیزه را مراد نموده است براین اساس میتوان به آسانی بیان کرد که یادگیری و به کار گیری از PHP بی آلایش خیس از ASP.NET حتی با وجود زبانی با سینتکس معمولی VB.NET میباشد.استعمال از ASP.NET مستلزم شناخت با مضمون‌ اول شی گرایی و همینطور پیچیدگیهای مختص دات نت (مثل رویدادهای اجرای صفحه های به جای اجرای خطی) میباشد. در واقع یادگیری و به کارگیری از ASP کلاسیک معمولی خیس از ASP.NET و قابل قیاس با یادگیری PHP میباشد.
طراحان تارنما به جهت آسانی استعمال و یادگیری PHP آنرا فرا می گیرند و برنامه نویس ها ماهر و مهندسان اپلیکیشن هم عشق اضافه به دات نت و JAVA دارا هستند.همینطور یک نکته مهم در PHP وجود هزاران خط کد و اسکریپت فراهم به لهجه PHP میباشد که نسبتاً در هر مورد ای وجود دارا‌هستند (از شغل های معمولی با خزانه اطلاعاتی تا فعالیت با تصاویر،سوکتها، اینترنت سرویسها، XML و ...) ولی به‌تدریج در خصوص دات نت نیز این زمینه در اکنون واقعه میباشد و سایتهایی که کدهای مثال یا این که قابل انعطاف افزارهای مهیا با سورس ارائه می کنند در درحال حاضر ارتقاء میباشند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.