بررسی معایب وردپرس و عمده‌ترین ضعف‌های آن

۵۹ بازديد
طراحی سایت فروشگاهی در مشهد وردپرس با اسم عشقی به اسم وردپرس (Love that name, it WordPress) دارای شهرت میباشد. چه برای بسط‌دهندگان و چه برای اکثر زمان ها یوزرها. ما در اینجا قصد داریم که مقداری این عشق و علاقه را از بعدها دیگری نیز گزینه باز بینی در اختیار بگذاریم، چون ایمان داریم که زیباترین و خوشبوترین گل‌های عالم، گل‌هایی می‌باشند که زشت‌ترین و خطرناک‌ترین خارها را دارا هستند ولی ما دوست‌شان داریم. در‌این راستا، هیلگا مورنو (Helga Moreno) نامی آشناست که برای او‌لین توشه در سال 2014، در تحقیقی غیر وابسته 43 اختلال را بر وردپرس وارد آورد و به تشریح تک‌تک آنها پرداخت. وجه اهمیت این انتقاد بر وردپرس از آن جهت میباشد که نسبتاً تمام همیاران هیلگا و اکثر اوقات توسعه و گسترش دهندگان وردپرس نیز در‌این فرمان با وی اشتراکاتی داشتند و مهر تاییدی بر منطقی بودن و اعتبار این عیب گیری زدند. این نوشته ی علمی نیز، ترجمه انتقاد هیلگا مورنو بر دوستداشتنی‌ترین سیستم نشر محتوا در مورخ اینترنت میباشد که او‌لین توشه با تیتر WordPress Fans Beware: Main Disadvantages of Using WordPress از منابع onextrapixel. از‌آنجا که مورخ نشر این نوشته‌ی علمی، پیش از آپ تو دیت وردپرس به ورژن‌های 4.1 و 4.1.1 بود و اکثر وقت ها نقدهای وارده در به روز‌های تازه وردپرس، به نوعی رفع خلل شد، لذا مخلوق نیز از ترجمه مواقعی که فعلا در وردپرس چشم نمی شوند و یا این که به وسیله تالیف کننده اصلی نوشته‌علمی بکر‌اند، جهت صرفه‌جویی در لغت ها و وقت، دوری کرده و فقط مورد ها و نقدی را که درحال حاضر نیز بر وردپرس و ورژن تازه آن نیز وارد میباشد را ترجمه و در مشت مخاطب فارسی لهجه قرار داده‌ام.

در حالی که همگان وردپرس را حمد میکنند، ما تصمیم گرفتیم که برای مدتی از این جمع مستقل گردیده و طور دیگری به ماجرای پروژه‌ی وردپرس نگاه کنیم و تحت عنوان یک استثنا، به ناهماهنگی‌ها و ضعف‌های آن بپردازیم. پیش از هر چیزی ما از کلیه هوا داران وردپرس درخواست داریم که واژگان ما در‌این عیب گیری را به اکانت توهین و یا این که تخریب این خدمت دوست داستنی قرار ندهند. بیایید به صورت بی واسطه بدین مورد بپردازیم: ما در مقابل چیزی مشابه به CMS قرار داریم که آن را بسط میدهیم و برای آن قالب پباده سازی و تعریف و تمجید میکنیم. ممکن میباشد با خویش بگویید که آیا به هیچ عنوان انتقاد چنین خدمت محبوبی که روزمره میلیون‌ها نفر از آن برای تکثیر محتوا به کارگیری کرده و میلیون‌ها نفر دیگر نیز از این محتوا به کار گیری می کنند، چه لزومی دارااست؟ ولی مباحث گسترش اینترنت، با محبوبیت سروکار ندارد و در سمت گسترش به ضعف‌های هر چیزی حتی وردپرس می پردازد و این از بدیهیات توسعه و گسترش اینترنت میباشد.

معایب و ضعف‌های اساسی در وردپرس
1 . دورازشوخی‌ترین ضعف وردپرس از نقطه لحاظ ما و بقیه توسعه و گسترش دهندگان و فعالان این عرصه، خطاها امنیتی آن میباشد که آن را دائما در معرض خطر قرار میدهد. با دقت به‌این مسئله و پرورش رشته‌ای قابل انعطاف افزارها در دنیا در مقابل رویش و بسط اینترنت، می‌اقتدار اعلام‌کرد که‌این یک حقیقت میباشد که شما دائما در معرض این جراحت قرار دارید و این سیستم نیاز داراست که مدیریت آن، دائما از حیث امنیتی و داده ها امنیتی در سطح مناسب باشد.

2 . دومی ضعف وردپرس این میباشد که به صدق و منطقی تنظیمات نشده میباشد. تحت عنوان مثال: پیوندهای یکتا فقط وقتی بی نقص می شوند که شما به طور دستی از پلاگین‌های seo، آن را باصرفه و ثبت نمایید. این منطقی میباشد که در تنظیمات دیگری مانند جنگ با هرزنامه‌ها، وردپرس سفت تنظیمات گردیده که میتواند بسیار موثر باشد، البته آنچه غیر قابل درک و ضعف تلقی میگردد این میباشد که‌این قابلیت و امکان چه گونه میتواند منحصربه‌فرد شود و برای کل تیم نباشد. واقعیت این میباشد که‌این سیستم، بسیار نا مرتب تنظیمات شده‌است و بیشتراز حد به مواقعی در آن پرداخته گردیده که می بایست بدیهی و پر‌نور می‌بودند.

3 . ضعف دیگر وردپرس در روش اکران موضوعات منتشر شده‌است (بخشی از permalink تماشای مطالب پس از اسم دامنه) که اکثری از یوزرها حتی از آن اطلاع نیز ندارند. این موضوعی میباشد که به راحتی قابل تغییر‌و تحول میباشد ولی در صدر این در حالیست که محتوای متعددی ممکن میباشد منتشر شود تا استفاده کننده این قضیه را بداند و این مورد اکثر اوقات استفاده کننده را به تعجب وا می‌دارد.

4 . وردپرس از روند تنظیمات multisite (شناخته گردیده تحت عنوان کانال) به کارگیری می نماید که مبحثی عمیقا فنی میباشد. ولی یک ایده موثر دربرگیرنده مرحله‌بندی سرور و گوشه و کنار ساخت محتواست که متکی بر این خصوصیت میباشد. ما در هم اکنون کلام کردن با بسط دهندگان در خصوص DeployMint هستیم.

5 . وظایف کلیدی در ویرایشگر وردپرس مانند تولید گونه های پست سفارشی و منزلت‌بندی می تواند دربرگیرنده تایپ کردن تعداد متعددی از کدهای فنی پیچیده باشد، که برای یک CMS می‌توانست بسیار صمیمانه‌خیس و ریلکس‌خیس با رابط گرافیکی بهتری تنظیمات شود.

6 . با‌یقین یادگرفتن‌های وردپرس، ناسازگار و ناکافی وجود ندارد. البته اکنون ممکن میباشد شما از حجم فراگیری‌ها مبتلا اشتباهات ادراکی گردید، حتی در صورتی‌که از منابع معتبری استعمال فرمایید و معمولا ارتفاع می کشد تا از دربین انبوه فراگیری‌ها، ایراد اصلی اینترنت‌وبسایت خویش را پیدا نمائید.

7 . مستندات وردپرس، ضد هم و ناقص می‌باشند. هنگام استعمال از این سیستم مدیر محتوا شما احتمالا در سراسر صفحه های برمی‌خورید که اکثر وقت ها هنگامی با آن سروکار دارید میتوانید بفهمید که تا چه ترازو ناقص می‌باشند. همینطور این تابع‌ها غیر‌قابل شمارش و تعریف‌و‌تمجید میباشند و چهت نیل به اصل هر مسئله، مالک وب سایت را ناچار به صرف دوره متعددی برای بازنگری کدهای منشا مینماید که‌این خصوصیت منفی در مجموع وردپرس دیده میشود. در جای دیگر آمده که یک تابع یگانه، شما‌را به جایی مختص و هدفی مختص می رساند البته هیچ سرنخی از آنچه انجام می‌گردد و آن‌گاه، به دیده نمی خورد.

8 . توسعه و گسترش دهندگان وردپرس، هیچ‌سیرتکامل پشتیبانی منظمی را در این زمینه ارایه نمیکنند و اکثر اوقات پشتیبانی‌ها به وسیله جامعه مشتاق یوزرها به یکدیگر داده می گردد. فیض این می شود که در انجمن پشتیبانی وردپرس پرسش‌های متعددی بی‌جواب می ماند و یا این که بد و خطا جواب داده می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.