لهجه آرم‌گذاری ابرمتنی یا این که زنگام

۶۴ بازديد
طراحی سایت فروشگاهی در مشهد زبان نماد‌گذاری ابرمتنی یا زنگام[۲] یا اچ‌تی‌ام‌ال، HTML یا HyperText Markup Language در کنار سی‌اس‌اس هستهٔ فناوری ایجاد برگه‌های وب می باشند. اچ‌تی‌ام‌ال زبان تعریف و تمجید ساختار صفحه‌های وب می باشد.[۳] زبانی‌است برای نشانه‌گذاری ابرمتن (فرامتن) که برای تدوین قالب و طراحی صفحه‌های وب به کار میبرند. دستورالعمل‌های این زبان، برچسب (Tag) نام دارند که محتوای یک صفحهٔ وب، با آنان، آرم‌گذاری شده و به این‌ترتیب، شیوهٔ نمایش آن کاغذ برای مرورگرهای وب، تمجید می گردد. تاکنون ۵ نسخه از اچ تی ام‌ال عرضه شده‌است.[۴]

هرمورد از برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال، مضمون‌ و مضمون‌ خاصی دارا هستند و تأثیر مشخصی بر محتوا می‌گذارند؛ برای مثالً برچسب‌هایی برای تغییر فیس ظاهری متن، نظیر درشت و ضخیم کردن یک کلمه یا برقراری لینک به صفحات دیگر در اچ‌تی‌ام‌ال تمجید شده‌اند.

برای یادگیری اچ تی ام ال به بعدازظهر نیاز دارید و با مراجعه به وب های مختلف می‌توانید پیروز شوید.

یک سند اچ‌تی‌ام‌ال، یک پروندهٔ مبنی بر متن (Text–based) می باشد که معمولاً با پسوند .htm یا .html نام‌گذاری شده و محتویات آن از برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال تشکیل می شود. مرورگرهای وب، که قادر به فهم و شعور و تعبیر و تفسیر برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال می‌باشند، تک‌تک آن‌ها را از داخل سند اچ‌تی‌ام‌ال خوانده و آن‌گاه محتوای آن صفحه را نمایان‌سازی (Render) مینمایند.

اچ‌تی‌ام‌ال زبان برنامه‌نویسی نیست، بلکه زبانی برای آرم‌گذاری ابرمتن می باشد و اصولاً برای ایجاد‌مند کردن اطلاعات و جدایش اجزای منطقی یک نوشتار — نظیر عنا وین، تصاویر، فهرست‌ها، بندها و جداول — به فعالیت می‌رود. از سوی دیگر، اچ‌تی‌ام‌ال را نباید به عنوان زبانی برای صفحه‌آرایی یا نقاشی صفحه ها وب به عمل بُرد؛ این وظیفه موقتا بر دوش فناوری‌های دیگری همچون سی‌اس‌اس است.

گفتنی می باشد اچ‌تی‌ام‌ال شکلی از زبان دیگری به نام اس‌جی‌ام‌ال است و کنسرسیوم وب آن را به عنوان استانداردی برای نشانه‌گذاری مستندات ابرمتنی برای عرضه در وب، تدوین کرده‌می باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.