راهكارهاي ديجيتال ماركتينگ براي استارتاپ ها

۶۷ بازديد
طراحی سایت فروشگاهی در مشهد استارتاپ خیلی بالا گرفته و تمامی درپی کلاس و ورکشاپ و دورهمی دیجیتال مارکتینگ یا این که فعال‌سازی استارتاپ می‌باشند، کشف کردن یک مسیر مطمئن چهت نیل به انگیزه سخت خیس شده است. همینطور غیر از دیجیتال مارکتینگ، عنا وین نو مثل پرفورمنس مارکتینگ، هک رویش، ارتباطات بازاریابی و غیره هم به ادبیات بازاریابی و روابط همگانی طولانی خیس گردیده اند که شاید موجب سردرگمی طولانی خیس شما شوند.
از طرفی بخش اعظمی از استارتاپ ها هنوز دقیقا مشتریان و مدل درآمدی خویش را دقیقا نمی دانند و نمی توانند بوم کسب و فعالیت خویش را کامل شدن نمایند. خب این فعالیت را برای دیجیتال مارکتینگ در استارتاپ ها پیچیده خیس مینماید. ولی برای بدیهی خیس شدن قضیه بیایید در آغاز به بازنگری بیش خیس دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.
دیجیتال مارکتینگ چه بخش هایی دارد؟دیجیتال مارکتینگ یا این که بازاریابی دیجیتالی که برخی به آن آنلاین مارکتینگ یا این که اینترنت مارکتینگ هم گفته اند شاخه های مختلفی دارااست. منظور از شاخه های متعدد، هم شامل فرآیند متعدد میباشد و هم ابزارها و استراتژی های گوناگون.
به عبارتی‌طور که میدانید بنای فعالیت دیجیتال مارکترها بر اصول کلی بازاریابی پایدار میباشد. مبتنی بر قیف پر اسم و رسم بازاریابی که ولی این ایام علاقه مندان پیشین را ندارد، به کار گیری کننده یا این که مخاطب استارتاپ یا این که کسب و فعالیت شما در طول عمر خویش (CLV) تا تبدیل به مشتری شود مراحلی را طی می کند. بازاریابی دیجیتال در هر مرحله از این قیف، ابزارها و شیوه های یگانه خویش را می طلبد.
مطابق گونه دارای نام و ترسیم RACEاستفاده کننده ابتدا با هویت شما آشنا میشود و مارک دانایی پیدا مینماید (Reach).پیرو ابتدا به تعامل با میزان دارایی های آنلاین شما (وبسایت، اپلیکیشن، شبکه‌های‌اجتماعی و پیام رسان ها) می نماید (Act).بعد به کار گیری کننده از شما کالا یا این که سرویس می‌خرد و تبدیل به مشتری می‌شود (Convert).در مرحله پایان یا این که Engage هم می بایست عملکرد فرمایید تا مشتری را دوباره وارد این مسیر فرمائید و مشتری یکباره را تبدیل به مشتری تکراری نمایید.فریمورک RACE در در دیجیتال مارکتینگ
یک‌سری سالی میباشد که مرحله طرح ریزی (Plan) هم به اولیهِ این فرآیند افزوده اند که بیان‌کننده طرح ریزی کلان و استراتژی بازاریابی میباشد. ولی ناگفته نماند که‌این ایام نگاه خطی به فرآیند بازاریابی تغییر کرده و خوی شناسان، به جای قیف دارای اسم و رسم که نگاه خطی در آن برنده بود طولانی خیس به چرخه فروش معتقدند. این نگاه به طور خلاصه به خوی متغیر افراد در فرآیند خرید یک محصول یا این که سرویس اشاره می‌نماید. این معنی، مشتری را در کانون خویش قرار میدهد و رابطه ای پایدار با وی ایجاد میکند. در‌پی نوشته‌ی‌علمی و زیر بخش مؤثرترین طریق دیجیتال مارکتینگ (اینباند مارکتینگ) طولانی تر درباره این مضمون‌ باهم حرف خوا هیم کرد.چرخه مشتری به جای قیف بازرایابی
عبور از کسادی بازار استارتاپ (Chasm) با دیجیتال مارکتینگاستارتاپ‌ها در مرحله معرفی و ورود به بازار تا فرایند بعدی رشد و حفظ مشتری به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارا هستند. مخصوصاً در رخنه‌ جان دار در پروسه نخستین جذب که اصطلاحا Chasm نام دارد و فاصله ای میباشد فی مابین اشخاصی که فرآورده یا این که سرویس جدید را به‌سرعت امتحان میکنند و اشخاصی که به مرور و با تردید آن را امتحان می‌نمایند.


شما با به کار گیری از کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ در استارتاپ خویش میتوانید استارتاپ خویش را معرفی و دوراندیشی از برندتان را افزایش دهید و یوزرها یا این که میزان فروش خویش را بالا ببرید تا اینکه این ترک پاک شود.
اهمیت سنجش (Measurement) در دیجیتال مارکتینگطولانی خیس استارتاپ ها دارایی مشخصی برای بازاریابی دارند و برای هر ۱ تومان هزینه، چرتکه می اندازند که اتفاقا هم کار درستی انجام میدهند. در واقع دیجیتال مارکتینگ صحیح و اصولی بر اساس به حساب آوردن نتیجه ها و بهبود دائمی نرخ های تبدیل انجام می گردد. پس یک استارتاپ می بایست از دیجیتال مارکتینگ به با صرفه ترین طریق ها منفعت پیروز شود. به همین استدلال می بایست از KPI های صحیح در سنجش نتایج فعالیتهای بازاریابی در استارتاپ به کارگیری نمایید.
برای نمونه، در مرحله Reach میتوانید از تبلیغات بنری گوگل یا این که بنری (ثابت یا این که کلیکی) اهل ایران به کارگیری فرمایید و تعداد کلیک های منحصر به فرد یا این که Unique visitor هایی که به وبسایت یا این که اپلیکیشن شما رسیده اند را در گوگل آنالیتیکس/فایربیس گشوده‌نگری نمائید و مشاهده کنید که تصاحب کردن هر به کار گیری کننده جدید برای شما چقدر آب خورده میباشد.یا این که بعد از یک کمپین با انگیزه مارک دوراندیشی (brand awareness)، تعداد کاربرانی که مستقیماً با جستجوی نام استارتاپ شما در موتور کاوش به وب سایت شما رسیده اند را نسبت به بعد از ظهر قبلی از فعال سازی کمپین، گشوده‌نگری نمائید.
کانالهای جذب و فروش در دیجیتال مارکتینگبرای جذب مخاطب و مشتری و یا این که حفظ وی میتوانید شیوه های دیجیتال مارکتینگی ذیل را هم در استارتاپ به کار گیری فرمایید:
شراکت ، Partnership یا این که Co-brandingاستارتاپ ها هر چه هم که نداشته باشند معمولاً ارتباطات متعددی با دیگر استارتاپ ها دارند و از کانال های ارتباطاتی خویش بهره ها میبرند و سینرژی تولید نمایند. همانطور که هر روز میبینیم استارتاپ های اهل ایران هم خوب به هم نان قرض می‌دهند! شراکت در پارتنرشیپ یا این که کو-برندینگ میتواند اشکال مختلفی داشته باشد برای نمونه اسنپ و ایوند با هم کمپین مشترکی پباده سازی مینمایند که در حالتی‌که فرضاً در روی اعطا کرد مبلغی «استارتاپ های حمل و نقل داخل شهری با گشوده‌نگری اسنپ» کمپانی نمائید، هزینه اسنپ شما رایگان میباشد. در‌این مثال این دو استارتاپ با یکدیگر همیاری می‌نمایند تا فروش بیشتری برای یکی‌از آنها ایجاد شود. از طرفی برای اسنپ هم آورده دیگری موجود هست که میتواند معرفی مجانی یا این که ارزان این استارتاپ در ایوند باشد.
همیاری در فروش یا این که Affiliationدر‌این طریق که از قدیم فی مابین کاسبان و دلال ها ترویج داشته و به آن فروش پورسانتی هم میگویند، یک نفر واسطه، کالا را می‌فروشد و در ازای درصدی از فروش یا این که عددی ثابت یا این که متغیر را از فروشنده اصلی دریافت می نماید. مثال بارز این شیوه، بنرهای همیاری در فروش دیجیکالا می‌باشند که نمونه آن در اینترنت سایت زومیت وجود داشت. در حالتی که کاربری از سایت زومیت روی کالایی از تولید ها دیجیکالا کلیک می‌کرد و نهایتا آن را از دیجی کالا می‌خرید، درصدی از مبلغ فرآورده نصیب وی می‌شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.