سی ام اس یا سیستم مدیریت محتوا چیست؟

۶۲ بازديد
طراحی سایت فروشگاهی در مشهد سی ام اس (CMS) یا این که سیستم رئیس محتوا که مخفف عبارت Content Management System میباشد، یک سیستم قابل انعطاف افزاری ذیل اینترنت میباشد که توسط آن قابلیت و امکان مدیر تارنما و محتوا مهیا می‌شود. با به کارگیری سیستم مدیر محتوا، مالک وب سایت این قابلیت را داراست که فارغ از داشتن دانش برنامه نویسی و کامپیوتر، هر دوره که بخواهد محتویات وب سایت خویش را تغییر تحول داده و بروز رسانی کند، در تارنما خویش عکس یا این که کلیپ آپلود کنند و در کل وب سایت خویش را رئیس کنند.

با استعمال از یک سیستم مدیر محتوا، فارغ از علم فنی میتوانید یک تارنما را به راحتی مدیر فرمائید. برای مثال مطالب جدیدی به وبسایت بیشتر نمایید، مطالب را دستکاری نمایید و یا این که این مطالب را حذف نمائید. حتی می‌توانید پیکربندی تارنما را تغییر تحول دهید. سیستم های رئیس محتوا عمل برنامه نویسان را بی آلایش خیس کرده اند. طراحان وبسایت برای طراحی وب سایت به جای این که یک سیستم را از در آغاز ساخت نمایند، یک CMS را تعیین می‌کنند و آن را مبنی بر نیاز های مشتری بازنویسی می‌نمایند.

در شرایط کلی سیستم های رئیس محتوا دارنده دو بخش می باشند:

بخش همگانی وبسایت یا این که Front: در حقیق قسمتی میباشد که استفاده کننده مشاهده می نماید.
بخش مدیر یا این که Admin: نصیب مدیر وب سایت که صرفا مدیران وب سایت دسترسی دارا هستند. مدیران وب سایت با وارد کردن اسم کاربری و راز عبور خویش میتوانند به بخش مدیر دسترسی داشته باشند و مطالب و پیکربندی تارنما را رئیس نمایند.
cms
فهرست عنوان ها نوشته‌ی علمی
معرفی گونه های سیستم های رئیس محتوا
سیستم رئیس محتوا منحصر به فرد چه می باشد؟
معرفی اشکال سیستم های رئیس محتوا
تاکنون سیستم های متعددی با کاربرد های گوناگون ساخت گردیده اند و نسبتاً می قدرت اذعان کرد 90 درصد از اشکال تارنما ها را می اقتدار با یک سیستم مدیر محتوا راه‌اندازی کرد. برای مثال سیستم های مدیر بلاگ، انجمن ها، مغازه های اینترنتی، سیستم های پرسش و جواب و … . سیستم های رئیس محتوا معمولا با سه گونه جواز (License) منتشر می گردند:

تجاری: برای استعمال از CMS های تجاری می بایست هزینه ای برای خرید لایسنس به سازنده پرداخت شود.
بدون پول: برای استعمال از CMS های بدون پول نیازی به پرداخت هزینه ای وجود ندارد البته سورس کد اپلیکیشن کد گذاری شده‌است و شما نمی توانید تغییری در آن تولید فرمائید. سورس کد این مدل پروژه ها به طور غیر وابسته فروخته می‌شود.
متن گشوده Open Source: سیستم های متن گشوده به طور تماما مجانی و با سورس کد منتشر می‌شوند. شما می تونید این سیستم ها را تغییر و تحول دهید و از آن استعمال نمائید یا این که حتی بفروشید. سیستم های Drupal ،PHP-Nuke ،Joomla ،WordPress و … مثال هایی از CMS های متن گشوده و برنده می‌باشند که سایت های متعددی با آنها درست شده اند.
میخوای طراح وبسایت بشی؟ عالیه!
در عصر فراگیری وردپرس، طراحی وب سایت و مغازه را ماهر و بی نقص خاطر دادیم!
خرید و دانلود عصر
شما میتوانید بر طبق نیاز خویش و مزیت های هر یک از CMS ها، یکی از را تعیین نمائید. ولی توصیه اصلی ما به شما وردپرس میباشد. به جهت تلاش فوق العاده و آپدیت رسانی های همیشه و همینطور در دسترس بودن هزاران پلاگین و قالب، سبب ساز شده‌است که وردپرس دوستداشتنی ترین سیستم مدیر محتوا در سطح عالم باشد. اما درصورتی که تجهیزات ما یحتاج شما یگانه و پیچیده باشند و بخواهید در آینده گسترش متعددی بدهید، CMS های مهیا مورد بهتری برای شما می‌باشند. در همین خصوص، توصیه میکنیم نوشته‌ی‌علمی راهنمای توصیه ساخت سایت در ورتکس اینترنت را بخوانید.

سیستم مدیر محتوا مخصوص چه است؟
اگرچه اپلیکیشن های مدیر محتوای متعددی در بازار موجود است که نسبتاً هر جور نیازی رو پوشش میدهند، البته در بعضی مورد ها لازم میباشد که برنامه نویسی به طور مخصوص صورت بپذیرد. نهادهای دولتی، خزانه ها و … به یک سیستم رئیس محتوا منحصر نیاز دارا‌هستند. هزینه برنامه نویسی منحصر به فرد برای یک سیستم رئیس محتوا بسیار بالاست و از 10 میلیون تومان تا تعدادی 10 میلیون تومان گوناگون میباشد. به عنوان مثال سیستم مدیر دانش کده که با آن شغل های مرتبط با دانش کده مانند گزینش واحد، کارها مالی، کارها دانشجویی و … با آن انجام میشود، یک دسته سیستم رئیس محتوا منحصر به فرد میباشد که برای ایجاد آن هزینه سنگینی پرداخت شده‌است. سیستم خزانه ها نیز به طور تماما منحصربه‌فرد برنامه نویسی میگردند.

سیستم رئیس محتوای منحصر به فرد مزایایی نیز دارااست:

استعمال باصرفه از منابع سرور
حذف کد های غیر ضروری و ارتقاء سرعت تارنما
در دسترس نبودن کد های وب سایت عام المنفعه
بسط پذیری طولانی تر
انعطاف بالا
ولی سیستم مدیر محتوا منحصربه‌فرد معایبی نیز دارا‌هستند:

هزینه برنامه نویسی بسیار بالا
هزینه بالا برای افزایش و ارتقا تجهیزات
مشقت بار بودن توسعه و گسترش سیستم در شرایطی‌که که برنامه نویس دیگری بخواهد روی آن عمل نماید
با این اکانت بدین سود می رسیم که در شرایطی که سازمانهای پهناور مانند خزانه ها را فاکتور بگیریم، شایسته ترین شیوه برای فعال‌سازی یک وبسایت، به کار گیری از سیستم های رئیس محتوای فراهم میباشد. ولی در صورتی‌که تجهیزات خیلی مختص و پیچیده ای نیاز شما نباشد. از مزایای این دسته سیستم های به موردها تحت می اقتدار اشاره نمود:
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.