۲۱ ترند طراحی سایت در سال ۲۰۱۹ که رابط کاربری شما را زیباتر می‌کند

۵۶ بازديد
طراحی سایت فروشگاهی در مشهد با دقت به پیشرفت قابل انعطاف افزارهای ایجاد محتوای گرافیکی و متنی هر روز بر جذابیت‌های بصری طراحی سایت افزوده می گردد. در‌این نوشته‌ی علمی قصد داریم ۲۱ ترند مهم یا این که پروسه برای طراحی وب سایت و پباده سازی پورتال را در سال ۲۰۱۹ را معرفی کنیم.

پباده سازی بصری و اثر متقابل آن
۱. ساخت یک تصویر با صدای واحد
ترند ساخت سایت - یک تصویر با صدای واحد

تصویرگیری تحت عنوان یک عنصر مختلف آیتم استعمال قرار میگیرد چون ما‌را به حافظه طبیعت انحصاری هنر می‌اندازد. در بعدازظهر اخیر که تصویرگری در صنعت فناوری شکوفا شده‌است، ما مثال‌هایی از Slack, Airband, Mailchimp, Dropbox و We Transfer را داریم که به وسیله طراحان و هنرمندان متفاوت تحت عنوان روشی برای خوشایند کردن انتظار در برگه اینترنت برای استفاده کننده و برقراری رابطه وی گران بها‌ها و عاطفه ها مارک به کار گیری می گردد.

ترند ساخت وب سایت - ساخت تصویر

۲. طرح‌بندی بر طبق تایپوگرافی
ترند طراحی وب سایت - طرح بندی بر اساس تایپوگرافی

تایپوگرافی مدام در پباده سازی نقش اساسی داشته میباشد، ولی اینک در سطح بالایی از آزادی، بیان و تست مقام قابل قبولی برای خویش پیدا نموده است. تایپوگرافی بعد از سالیان پشت رمز گذاشتن سختی به جهت کمبود فونت و اشتباهات مرتبط با خوانایی در روزهای ابتدایی طراحی وب سایت، فعلا به شکوفایی رسیده و منزلت ویژه‌ای پیدا نموده است. اینک فونت‌های متعددی موجود هست ولی تعیین فونت یا این که ادغام آن چندان اهمیتی ندارد، بلکه به کارگیری از عبارات تحت عنوان عنصر اصل زیباییی شناسی و معنی شناسی اهمیت داراست. لغت ها اینک از دید فیزیکی در پباده سازی حضور دارا هستند، درواقع یک عنصر ساختاری می باشند که سایر ترکیبات در حوالی آن جریان داراست.

یک کدام از کاربردها و تاثیرات تایپوگرافی پر رنگ سازی حروف تحت عنوان عنصرها گرافیکی میباشد که‌این فعالیت با به کارگیری از تغییر‌و تحول صورت‌ها، جلوه‌ها و برنامه خردسالان‌ها و همینطور ادغام سبک‌های Bold، italic،Serif و غیره میباشد.

پیشنهاد اینترنت راز: نکات مهم طراحی وب سایت؛ ۲۷ نکته کاربردی برای بهبود تجربه کاربری

۳. فونت‌های متغیر
ترند طراحی سایت - فونت‌های متغیر

فونت‌های متغیر اکنون پشتیبانی کافی از مرورگر را ندارند ولی بایستی در لیست مهارت‌های ما برای یادگیری باشند. فونت‌های متغیر درواقع انقلابی در مشخصه‌های فونت میباشند. یک فولدر فونت قادر است مشتمل بر تعدادی فونت متغیر باشد. برای دسترسی بدین تغییرات می‌قدرت از CSS به کار گرفت. درین نمونه ما یک فونت متغیر را میبینیم که می تواند پارامترهای مرتبط با وزن و محرمانه را تغییر تحول دهد و به ما این قابلیت و امکان را می دهد که خیر فقط برنامه خردسالان بسازیم بلکه یک سری فونت نیز ساخت کنیم.

ما می توانیم به صورت کلی از CSS برای متحرک کردن فونت با استعمال از فشرده سازی یا این که بسط آن به کارگیری کنیم. ولی بقیه مختصات آن مانند موروفولوژی آن، به وسیله طراح فونت تصمیم گیری می گردد.

برای مثال Decovar یک فونت متغیر تزیینی میباشد که برای پارامتر کردن خاصیت گوناگون پباده سازی شده‌است.

۴. گزاره‌های تزئین گردیده، وسیع و افزودنی
جمله‌ها دیگر در ردیف‌های بی آلایش یا این که فرم‌های هندسی پیچیده قرار نمی‌گیرند. جمله‌های در حال حاضر مملو از ایموجی‌ها، تصاویر، تغییر و تحول سبک، نشانه‌ها و توزیع‌های تعجب آور و غریب میباشند.

همینطور اندازه گزاره‌ها نیز به طریق چشمگیری ارتقا یافته میباشد و مخلوط فونت‌ها و سبک‌های دکوری دیگر مورد عجیبی وجود ندارد. گزاره‌های وسیع این ایام یک کدام از روندهای اصلی طراحی سایت میباشد.

۵. برنامه خردسالان: عنصرها ثانویه و جنبش ارگانیک
متحرک سازی عنصرها ثانویه یا این که برنامه کودک یک شیوه عالی برای نی سازی بصری سایت سوای استعمال بیشتراز حد منابعی میباشد که منجر ارتقاء عصر لود وب سایت میشوند. این برنامه خردسالان‌ها اکثر زمان ها منجر ساخت تجربیات سیال در استفاده کننده می گردد. با استعمال از ابزارهایی مانند Lottie و Bodymovin می‌قدرت برنامه خردسالان‌های سیال، ارگانیک و پیچیده تری به وجود آورد. اما که CSS و Javascript نیز تجهیزات اکثری را برای رابط‌های برنامه کودک ارائه میدهند، آنها در اختیار گرفتن متعددی بر روی پارامترها، منحنی‌های کاهش پیدا کرده، موقعیت‌های ترکیبی، فیلترها، صورت‌گیری های متعدد و غیره دارا هستند البته مستلزم به مهارت بالا می باشند.

۶. مینی‌گیم‌های جالب
همانگونه که تا قبل از این اشاره کردیم، نیاز به بیان محاوره‌ای و معمولی بخشی از صدای اکثری از برندها میباشد. این نیاز در متن کلی، میکروسکوپی و جزئیات کوچک در میکرو پیوندهای متحرک بروز می یابد.

افزودن یک طنز یا این که بازیگوشی یا این که بازی‌های کوچک قادر است بخشی از این نیاز را برآورده نماید. منابعی که برای بارگیری مطالب استعمال می گردد، انتظار استفاده کننده را در طول بار گذاری دلپذیرتر میکند، در عین هم اکنون مهارت‌های پباده سازی یا این که توسعه و گسترش دهنده و قصد وی برای تولید رابطه نزدیک و مشغول کننده با استفاده کننده را نیز نشان می دهد.

۷. پباده سازی نا مرتب و حداکثرگرایی در به کار گیری از عنصرها (Brutalism)
در تعدادی ماه اخیر، ما شاهد پباده سازی‌های اینترنت به هم ریخته و با تاثیرگذاری بالا بوده ایم که از روش طرح‌ها متن ها و تعاملات اجرا می شود. البته این سبک کم کم خویش را تغییر و تحول اعطا کرد تا جایی که قابلیت و امکان استعمال از رابط‌های مارا داشته باشد.

۸. تاثیرات تصاویر و افکت‌های متحرک
تمام تصاویر ساخت گردیده در سال 2018 حاولی نوعی تاثیر می‌باشند. سال قبل مثال‌های بیشماری از تاثیر سایبان بر روی تصاویر، متن ها یا این که فیلم‌ها را مشاهده کردیم. در ماه‌های بعدی نیز شاهده به کار گیری از این فرآیند بودیم ولی به جهت استعمال بیشتراز حد از این موادتشکیل دهنده، تبدیل به یک فرآیند خسته کننده شده‌است.

۹. استعمال از Press & Hold در منو
Press & Hold به این مفهوم میباشد که با نشانگر ماوس در دسکتاپ یا این که با انگشت خویش بر روی گوشی یک دکمه را برای مدتی اندک فشار دهید تا اتفاقی روی دهد. استعمال از آپشن و دکمه‌هایی با امکان فشار و حفظ یا این که به عبارتی Press & Hold در منو عمل صدق وجود ندارد و آیتم‌های مو جود در‌این مدل از منوها بسیار نهفته می‌باشند. در واقع رابطه برقرار کردن استفاده کننده با این گونه از منوها بسیار طاقت فرسا میباشد. زیرا می بایست از قبلی با چنین منوهایی مواجه گردیده باشد یا این که شانسی آن را فشار دهد تا متوجه قابلیت و امکان آن بشنوند و یا این که ما در وب سایت و اپلیکیشنمان استفاده کننده را به گونه ای برای به فشردن مورد‌های جانور در منو ترغیب کنیم.
زمانی که برای اولی توشه با چنین منوهایی مواجه میشوید، ممکن میباشد استعمال از آن برای شما دیدنی به لحاظ رسد البته هنگامی آن طراوت نابودشد و چندین جایگاه کار نگه داشتن موشواره یا این که انگشت بر روی منو را تکرار کردید، دیگر جذابیتی برای شما ندارد. به کارگیری از Press & Hold حتی از روی فضولی یک تصمیم غلط میباشد. به طور خلاصه با وجود اینکه ترفند Press & Hold تحت عنوان یک راهکار ویژه در بخش اعظمی از وب سایت‌های تازه و آزمایشی معرفی و به فعالیت گرفته شده‌است، نباید از آن تحت عنوان یک نحوه رایج و ترندی رایج استقبال کرد.

۱۰. بعدازظهر طراحان غیر وابسته وتوسعه دهندگانخلاق
ترند ساخت سایت - طراحان غیروابسته

جدیدا ما شاهد توسعه و گسترش بسط دهندگان مستقلی هستیم که برای تاکسی‌ها و استودیوها وسیع فعالیت انجام میدهند. کلاً، بین این طراحان جدا یا این که گسترش دهندگان خلق کننده، ما خلاقیت‌های متعددی مبتنی بر استعمال ظریف از تصاویر، تایپوگرافی و جزئیات کوچک در مراحل طراحی سایت را شاهد هستیم.

۱۱. مکان نماهای سفارشی و اثرات موشواره
مکان نماهای سفارشی از جلوه‌های کهن می باشند که جدیدا نیز برای تغییر و تحول رنگ نشانه گر و غیره استعمال می شود. این مکان نماهای عکس العمل پذیر به بقیه موادسازنده یا این که اقدامات استفاده کننده مانند تغییر و تحول صورت، اندازه، رنگ یا این که انیمییشن نیز عکس العمل نشان می دهند.

۱۲. منوها
مانند گزاره‌ها، منوها نیز به اندازه قابل توجهی ارتقاء یافته اند. آیا هنوز آن منوهای کوچک با فونت‌های پیکسلی در سال 2005 را به خیال دارید؟ به لحاظ یقین نکردنی میاید که در یک‌سری سال اخیر به‌این اختلاف مقیاس رسیده‌ایم.

در پباده سازی برای تلفن همراه، اندازه منوها زیر تاثیر الگوهای تلفن همراه قراردارد. در طرح‌های رابط کاربری موبایل، به کارگیری از منوی تمام برگه متداول میباشد چون تلفن‌ها به طور لمسی میباشند و ضربه زدن بر روی منوهای کوچک برای یوزرها طاقت فرسا خیس میباشد.

پیروی منوها از گزاره‌ها صرفا به تغییر و تحول سایز آن ها ختم نمی شود بلکه موادتشکیل دهنده دکوری، پرده‌ها و اشکال اثرات متقابل نیز در منوها عوض شده میباشد.

۱۳. اسکرول‌های ترکیبی
مرسوم ترین چیزی که ما همچنان مشاهده می کنیم استعمال از دکورا سیون‌ها با اسکرول‌های طولانی ولی با بخش‌های تقسیم شده‌است، مانند یک طرح یک کاغذ‌ای خالص که مطالب آن با نصیب‌های یگانه از هم مستقل گردیده اند. آنان همینطور جلوه‌های ظریفی مانند اختلاف منظر یا این که تطابق را مراقبت کرده‌اند و اما به کارگیری زیاد از اسکرول‌ها سبب تولید برنامه کودکان شده‌است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.