گویش جاوا اسکریپت یک زبان همگی منظوره است

۵۹ بازديد

گویش جاوا اسکریپت یک زبان همگی منظوره است
طراحی سایت فروشگاهی در مشهد

زبان جاوا اسکریپت در مورد ها زیر به کار گیری میشود :

 

قسمت جلویی (مرورگرها)

قسمت پشت صحنه (Node, Deno)

Android/iOS (React Native ، NativeScript و غیره)

دسکتاپ (الکترون)

ترکیبی (Ionic)

چه چیزی این امکان را به جاوا اسکریپت  می دهد که در همه مورد ها بالا کاربرد داشته باشد؟ موتورهای جاوا اسکریپت مانند V۸ با لهجه های C و ++C درج گردیده اند و حتی می توانند در سیستم های تعبیه شده نیز کامپایل شوند!

 

ویژگی های جاوا اسکریپت

استانداردهای جاوا اسکریپت توسط انجمن ECMA-۲۶۲ TC۳۹ هدایت می شوند. ECMAScript هر سال استاندارد جدیدی از جاوا اسکریپت را منتشر مینماید (به ویژگی های جدید ECMAScript۲۰۲۰ مراجعه‌نمایید!).

 

شما به عنوان یک توسعه و گسترش دهنده حتی میتوانید درخواست فرمایید ویژگی های جدیدی به‌این گویش بیش تر شود. به عنوان مثال ، در اینجا برخی از ویژگی های جدیدی  که انتظار میرود، در آینده ای نزدیک  به جاوا اسکریپت بیشتر شود، عبارت اند از :

رخ

 

زبان جاوا اسکریپت سریع و مقیاس پذیر می باشد

مطمئناً، هیچ زبانی در سرعت C/C++/Rust را مغلوب نمی کند، ولی جاوا اسکریپت واقعا سریع است، بدین معنا که موتور V۸ می تواند با به حساب آوردن بر نحوه اجرای کدهای شماو به تأخیر پرتاب کردن بیت های اجرایی که گزینه به کارگیری قرار نمی گیرد، کد بسیار بهینه ای را تولید کند. با پیشرفت های موتور V۸ ، همت افزایش یافته و از خاطر باصرفه تر به کارگیری می‌شود.

 

جاوا اسکریپت (Node) بسیار مقیاس پذیر می باشد (با ابزار هایی مانند TypeScript). دور و بر اجرای Node بر اجرا روی یک معماری تک ماهر تمرکز دارد و البته مردم غالباً نود را به دلیل عدم وجود حریم چند حرفه ای آیتم عیب گیری قرار میدهند ، اما واقعیت این است که این موضوع اهمیت چندانی ندارد.

 

منفعت گیری

من جاوا اسکریپت را دوست دارم، زیرا زبانی کارکشته است و مطمئنا آینده متعلق به آن است. در لرن سورس دوره ای را برای یادگیری جاوا اسکریپت اختصاص داده ایم.. عصر یادگرفتن جامع جاوا اسکریپت در یادگیری این زبان به شما کمک مینماید.

js

در ادامه آموزش های کاربردی برنامه نویسی جاوا اسکریپت، بعد از حدود ۱ هفته گشت و گذار در اینترنت و از بین هزاران ویدیو، یک مجموعه بی نقص و کامل ویدیویی را برای یادگیری سریع این زبان برنامه نویسی گلچین کرده ایم. این مجموعه کامل برای شروع از صفر و برای همه سطوح مناسب می باشد. بعد از آن نیز بهترین جزوه PDF فارسی موجود در اینترنت را جهت تکمیل یادگیری می توانید دانلود کنید.

نکته مهم

  • اگر با توضیحات نوشتاری بهتر یاد می گیرید، این جزوه ها را دانلود کنید (می توانید هم به عنوان مکمل فیلم های زیر استفاده کنید)
  • اگر دوست دارید درس به درس با آموزش های نوشتاری ما یاد بگیرید از اینجا شروع کنید (میتوانید سوالات خود را نیز زیر هر درس مطرح کنید)
  • برای یادگیری سریع تر و کامل تر نیز این چند ترفند کاربردی را که در هیج جای دیگری به شما یاد نمی دهند مطالعه کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.